"KENNIS IS MACHT, kennis delen is kracht"

Let's L-IME

De ‘big bang’ van Asselbergs & Klinkhamer

Interview met Loesje Klaasen - Klankfort van Asselbergs & Klinkhamer, door Ine van de Laar

‘Met een ‘big bang’ je IT- en werkomgeving op de schop gooien en met zeven systemen een digitale werkwijze introduceren; het was prestigieus, ik weet het. Maar zoals het ons kantoor betaamt leggen we de lat graag hoog’, aldus Loesje Klaasen-Frankfort, Manager Business Development & Bedrijfsvoering bij Asselbergs & Klinkhamer.

Een gesprek met Loesje en Eva Peeters van L-IME over het op de schop gooien van je werkomgeving en het implementeren van een ‘best of breed’ omgeving.

 

Lees meer

Steensma Even selecteert met hulp van L-IME een nieuw praktijkmanagementsysteem

Steensma Even - een nichekantoor gevestigd in het Groot Handelsgebouw in het hart van Rotterdam - maakten met behulp van L-IME de overstap naar een nieuwe alles-in-één oplossing voor de advocaat. Zij maakten gebruik van een maatwerk praktijkmanagementsysteem en wilden de stap maken naar een breder inzetbaar programma, waarbij ook het verwerken van e-mail gefaciliteerd werd en waarbij plaatsonafhankelijk werken eenvoudig zou worden. 

Lees meer

Webinar: Document automation en artificial intelligence in de juridische sector

Eva Peeters nam deel aan het webinar over ‘document automation’ en AI in de juridische sector. De verschillen tussen het notariaat en de advocatuur werden besproken, de uitdagingen als kantoor en de kansen die automation biedt. 

Bekijk het webinar hier!

Lees meer

Kernwaarde: onafhankelijkheid

Een van onze kernwaarden – degene waar we zelf misschien wel het meest aan hechten – is onze onafhankelijkheid. Het maakt ons niet uit welke leverancier je kiest voor je software pakket of met welke systeembeheerder jullie werken: past het bij jou en bij je kantoor, dan is het goed voor ons.

Die onafhankelijkheid heeft ons veel gebracht! 

Lees meer

Trends uit de benchmark advocatuur van Wolters Kluwer - 2019

Enige tijd terug publiceerde Wolters Kluwer de tweede editie van hun benchmark van de advocatuur. Deze benchmark richt zich op kantoren tot 30 fee earners, als tegenhanger van de Stand van de Advocatuur van SDU.
Uiteraard hebben ook wij met interesse kennisgenomen van de bevindingen in deze benchmark en ons viel een aantal zaken op....

Lees meer

Mag ik je wat vragen?

Eind 2016 had ik slapeloze nachten over de start van L-IME en het opzeggen van mijn vaste baan. Ik ben jurist, dus ik denk in ‘beren op de weg’ en vond het wegvallen van  zekerheid ongelofelijk spannend.

Waarom overwoog ik het dan toch? Omdat ik geloofde in ons plan, omdat ik door mijn omgeving volledig gesteund werd en omdat ik nieuwe dingen wilde leren en doen. 

Nu bijna drie jaar later kan ik voorzichtig de balans opmaken. En laten zien wat ik er persoonlijk van geleerd heb en hoe het me bevalt tot nu toe.

Lees meer

CRM in de advocatuur heeft geen meerwaarde

CRM in de advocatuur is een verspilling van energie, tijd en geld als je het aan Marjan vraagt. Tenzij je beseft dat CRM een diepgewortelde attitude is die veel verder gaat dan de inzet van een softwareprogramma om Excellijstjes te vervangen. Steeds meer kantoren vormen een CRM strategie. Heb jij die al helder voor je kantoor? Dan helpen de 3 stappen in deze blog je bij de uitvoering van je strategie.

Lees meer

Passie: hartstocht of lijdensweg?

Een Paasoverpeinzing.

Over het verschil tussen hartstocht en een lijdensweg bij IT projecten.

Een vrolijk Pasen gewenst!

Lees meer

Stand van zaken rondom reset KEI

Onlangs heeft minister Dekker het Basisplan Digitalisering van de Raad voor de Rechtsbijstand bekend gemaakt. Wat betekent dat nu voor de stand van zaken m.b.t. KEI?

Eva Peeters heeft e.e.a. voor je samengevat!

Lees meer

Over advocaten, automonteurs en systeembeheerders

De samenwerking tussen advocaten en ICT'ers verloopt niet altijd even soepel. Ze willen wel met elkaar werken maar begrijpen elkaar niet altijd. Hoe kan dat? En hoe ga je daarmee om? Toen mijn auto deze week verontrustende meldingen gaf en ik gesprekken moest voeren met pechhulpverleners en automonteurs zag ik ineens de parallellen. 

Lees meer