L-IME breidt uit met twee ervaren professionals

Eindhoven – december 2022

Onafhankelijk ICT & innovatie adviesbureau voor de advocatuur, L-IME, breidt het team met twee Legal IT consultants uit om de continuïteit van de dienstverlening te kunnen garanderen. Marktkenners Victor Vandersmissen en Rob Ameerun komen het bestaande team versterken.

Sinds de oprichting in 2017 heeft L-IME een continue groei doorgemaakt. Steeds meer advocatenkantoren doen een beroep op de kennis en dienstverlening van het adviesbureau waardoor uitbreiding van het team onvermijdelijk werd.

Marjan Hermkes, mede-oprichter van L-IME, licht toe: ”We zien een duidelijk toenemende vraag naar ondersteuning bij het nemen van fundamentele beslissingen op het gebied van automatisering en innovatie bij onze klanten. Veel advocatenkantoren worstelen met het maken van de juiste keuzes, twijfelen over de optimale aanpak of missen de praktische slagkracht bij het doorvoeren van vernieuwingen in de kantoororganisatie. De ervaring die Rob hierin heeft opgebouwd zal van grote toegevoegde waarde zijn voor onze klanten.”

024 Internet
028 Internet

L-IME mede-oprichter Eva Peeters: “Niet alleen de traditionele kantoorautomatisering in de advocatuur is een aandachtspunt. Advocaten maken zelf ook in toenemende mate gebruik van technologie bij de uitoefening van hun beroep. Een goed voorbeeld hiervan is de automatisering van contracten en het gebruik van kunstmatige intelligentie bij het beoordelen en analyseren van grote hoeveelheden documenten. Victor is advocaat en zijn juridische achtergrond en praktijkervaring zijn onontbeerlijk bij het begeleiden van onze klanten in het automatiseren van dergelijke processen.”

Vandersmissen komt voor L-IME werken omdat hij graag bijdraagt aan het relevant blijven van de advocatuur in een steeds sneller veranderende wereld. “Mijn eigen ervaring als advocaat is een grote drijfveer. Ik adviseer kantoren graag over hoe zij bestaande werkprocessen kunnen verbeteren met technologie. Dat hoeft niet onnodig ingewikkeld te zijn, ik hou van simpele oplossingen.”

Ook Ameerun werkt graag voor advocatenkantoren. “L-IME heeft geweldige klanten met uitdagende projecten. Ik kijk ernaar uit om samen met die klanten verbeteringsslagen te maken om zo de efficiëntie en de adoptie van IT-applicaties en processen te vergroten.”